Under rubriken I-landsproblem

Först slutade jag käka onyttigt på veckorna.
Sedan begränsade jag det onyttiga till lördag.

Sedan begränsade jag antalet frukter till två om dagen, en vid lunch och en på eftermiddagen innan träning.
Sedan började jag dricka proteindryck istället för att äta frukt och mackor. En på förmiddagen, en på eftermiddagen och en på kvällen. Ihop med träningsbananen är det alltså samtliga mina mellanmål.

Sedan slutade jag äta pasta, ris och potatis. Alla måltider består alltså av vegetabiliska proteinkällor, grönsaker och begränsat med fett.
Sedan halverade jag alla normalstora luncher och middagar.

Jag tränade på som vanligt, det vill säga två timmar spinning och fyra timmar styrketräning. Ett enda pass har jag missat sedan årsskiftet, på grund av illamående.
Sedan lade jag till i snitt fyra timmeslånga promenader föra frukost, och har alltså snittat tio timmar träning per vecka.

Och nu har det gått snart tre månader, och jag har tappat otroliga sanslösa…

Ett kilo.

Snälla, snälla, snälla. Säg att det här inte är normalt. Ge gärna förslag på hur i helvete jag kan behålla min övervikt när jag lever såhär. Det är faktiskt ganska jobbigt. Man ska inte klaga när man har valt det själv, men å andra sidan; jag hade ju kunnat vara naturligt smal som alla andra i min familj och en hel massa andra lyckosamma människor på denna planet.

Så… nu återstår bara att sluta äta onyttigt helt och hållet. Ger mig själv tillåtelse att äta något gott först när jag tappat minst tre kilo.

Vid nästa årsskifte alltså, med den här takten. Kanske borde sluta äta middag också?

Suck.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *